Saturday, October 2, 2010

tanggungjawab

satu hari ketika aku baru balik dari kerja...


aku: assalamualaikum...
mak: waalaikumsalam..
adik aku: <pandang aku sambil sengih2> baman keje lagi tak malam ni?
aku: tak.malas ah.nanti esok takde keje plak.haha
adik aku: <still sengih2 kat aku> ooo..


aku pandang abah aku,mak aku ngan adik aku sume tgh sengih2 kat aku.


aku: nape semua sengih2 ni? aku cuba mencari kepastian.haha..
adik aku: ade borang best untuk baman.
aku: borang ape? mak,borang ape mak?
mak: ko tanye la akim tu mane die simpan borang tu.
aku: mane kim?
adik aku: nah..<still,die masih sengih2 kt aku.>


aku bace borang tu dengan penuh teliti...


aku: hah! biar btol? ketua ajk biro rakan muda masjid?
mak: a ah.tadi haji johari datang mintak ko jadi.dia cakap nama ko da bagi kt penghulu lps tu bg kat pejabat agama.
aku: ish..boleh ke mak..baman nk pegi masjid kalau selain sembahyang jumaat pon susah...
mak: bagus la..lepas ni rajin la sikit ko ke masjid..bangge  mak anak mak ada jawatan dalam kampung ni..lepas ni...
aku: err...ahahaha..lepas ni ape mak? baman jadi ketua kampung? ahahaha...




*****




malam tu aku terfikir...larat ke aku amek tanggungjawab ni? bukan kecik-kecik punye tanggungjawab.kalau setakat jadi ketua darjah masa sekolah rendah dulu boleh la..




seblom tertidur aku cakap kat diri sendiri...
ntah la....

2 comments:

LUMUT said...

mesti boleh punye..
ade hikamh tu man..

=)

aku komen entry "cinta" kau.

sebak je rasa.hmm

azman hairudin said...

kena beli serban ni...wakaka